Pil Chi Kit Teck Aun Halal Ke Forex




Pil Chi Kit Teck Aun Halal Ke ForexYe, pada 1 Jan 2012, aku cirit birit. Que otima maneira de comecar um novo ano. Suspiro Eu tive noite sem dormir na noite passada. Dua kali bangun pegi toilet. Pagi ni pun dah tak tahu berapa kali ulang alik ke toilet. Perut memulas-mulas. Sampai tahap memulas tapi takde hasil. Memulas saje-saje. Baby pun tak selesa rasanya. Perut memulas, dia pun bergerak. Aduii lagi sakit perut aku. Kesian sayang mama ... Aku rasa aku tersalah makan kot. Semalam pegi kedai mamak, makan roti canai dengan kari kambing. Dan juga sepinggan megi goreng tambah telur mata. Pequena pulga segelas do tarik. Aku makan banyak weh. Kari kambing pulak pedas kaw kaw. Marido cakap muka aku merah padam menahan pedas. Isso e muito anormal. Sebab aku kan gelap, kalo hamby bleh nampak muka aku bertukar jadi merah maknanye memang merah sangatla tu hehehe. Hubby pun cirit birit jugak sebenarnya. Tapi nao e justo. Dia memerut sekali terus ok. Sekarang dah keluar pegi pekan Tuaran dengan gembiranya. Tinggalla aku kat rumah. Tak berani nak keluar jugak sebab takut tetiba perut sakit, nak pegi toilet kat mana. Wuwuwu. Aku sekarang suka guna toilet duduk je. WC cangkung memang aku dah tak pandang, cewaahhh poyo Semenjak perut dah besar, tak selesa sangat nak guna toilet cangkung. Senak perut Erm kalo banheiro publico ni, besenya toilet cangkung la kan. Kalau yang duduk trocadilho, urghhh tak sanggupla aku. Membayangkannya pun dah nak buat aku termuntah ni. Ingat lagi satu hari tu, jalan-jalan kat Kota Kinabalu. Tetiba nak terkencing. Terus masuk Hotel Le Meridien. Guna toilet kat situ. Nanti kalo orang tanya penah duduk Le Meridien tak Bolehla aku jawab, penah. Duduk kat jamban duduk dia. Syok hahahaha. Ape aku mengarut nih. Marido cakap nak belikan Pil Chi Kit Teck Aun. Tapi aku tak bagi. Tak beranila nak makan ubat tu. Herbs kan. Pegue o pana do bebe panas. Nak sapu-sapu minyak angin kat perut lagila tak bleh kan Entao, o marido esta a par da hora aku minum the pahit lagi kelat. Perghh minum seteguk pun tak mampu. Padahal aku sendiri yang buat tu. Tapi aku minum jugakla sikit tadi. Dengan harapan semoga berkuranganla rasa sakit. Aku kena minum air masak banyak-banyak jugak sebab takut desidratado. Kesan minum air dengan banyak tak teruk. Kencing setiap 3 minit je kot. Ini lazimnya, jangkitan viral atau keracunan makanan yang biasa tidak akan menjejaskan anda dan janin. Adalah desarankan agar e um minum air yang banyak bagi mengelakkan dehidrasi dan segeralah mendapatkan rawatan doktor untuk mengenal pasti punca jangkitan tersebut. Ketahuilah bahawa jika cirit-birit yang anda alami itu amat teruk dan disertai dengan muntah-muntah ini adalah petunjuk bahawa jangkitan yang lebig serius akan berlaku seperti keracunan salmonella atau listeriose. Untuk pengetahuan umum jangkitan ini lebih kerap berlaku di negara barat. Dilaporkan ia boleh menyebabkan kelahiran pra matang. Bagi mengelakkan ibu-ibu yang sedang hamil mengalami masalah seperti ini anda perlulah mengelakkan diri memariante atau memasak telur mentah atau separuh masak. Bukan itu sahaja malahan dengan daging ayam mentah atau separuh masak serta susu yang tidak dipastur juga perlu dielakkan. Harap-harap apa yang aku sedang alami ni hanyalah envenenamento alimentar biasa-biasa yang tak mendatangkan replaceat. Pernah tak kalian tengok dan makan pil Herbal Cina seperti dalam gambar tu. Sejak di musim raya beberapa hari ni, perut bunda selalu meragam. Agaknya sebab bunda makan macam-macam tak tentu masa, manis, pedas, lemak dan makanan berangin bercampur baur. Sejak raya ketiga. Bunda asyik berulang alik kebilik termenung. Nak kata serius sangat pun tak jugak. Tetapi memang tak senang duduk lah. Nak berjalan jauh-jauh chatice rasa tak selesa. Kadang-kadang angin naik kepala dan satu badan. Dah puas minum air pekat, dah makan panadol, dah minum air garam. Trocadilho jalan juga. Ultima-ultima bunda suruh anak belikan erva cina Pil Chi Kit Teck Aun. Banyak kedai tak buka lagi. Yang ada pun kat sete onze berhampiran rumah bunda yang satu-satu dibuka 24 geleia. Selain dari farmasi dan Watson..kat pasar raya. Alhamdulillah. Legaaa, tak sampai 2 geleia. Kepala pun ringan sikit. Besoknya sebelum kami balik beraya kat Sungkai, bunda suruh anak bunda beli lagi lima kotak untuk sobressalente. Alaah ... RM1.50 je sekotak .. Dewasa makan 1 sachet sekali gus. Ubatnya bulat kecil-kecil jer..rasa ervas, berangin lebih kurang macam gula hacks. Tapi kalau sakit perut yang serius tu kene terus jumpa doktor jugak. Tiba-tiba bunda teringat zaman bunda kerja kilang kat Kemunting, Taiping masa lepas sekolah dulu. Kalau ada yang sakit perut, lider akan beri pil Chi Kit Teck Aun ni, lepas tu berehat kat bilik rehat. Lama betul bunda tak makan dan tak jumpa herbal ni, ingatkan dah tak ujud lagi dah. Rupanya masih ada lagiii.